14/02/2020Yale Belgium - Hilaire Van Der Haeghe Nieuws

Directe levering van onderdelen bij de service-technieker

serviceteam Yale Belgium

Het serviceniveau bij YALE BELGIUM staat op een hoog niveau. Via een doordachte nachtelijke toelevering van onderdelen wordt vrijwel elke onderhoudsopdracht snel uitgevoerd door het service-team. 99 procent van de serviceaanvragen wordt binnen 24 uur opgelost, een absoluut topcijfer in onze sector.

Met een fijnmazig en gedecentraliseerd service-systeem en een vlotte beschikbaarheid van onderdelen en machines scoort YALE® hoog op klantentevredenheid. De YALE techniekers wonen in de regio waarvoor ze verantwoordelijk zijn en kunnen dus snel bij de klant zijn.

Nachtelijke levering = win-win

De toelevering van de originele YALE onderdelen gebeurt op een logistiek doordachte manier. Vanuit het Europese verdeelcentrum van YALE in Nijmegen worden de bestelde onderdelen ’s nachts verstuurd.

Snel bij onze klanten met reserveonderdelen

De levering gebeurt rechtstreeks in de servicewagen van de YALE-techniekers zodat ze de dag nadien de interventie of onderhoudsbeurt met de juiste onderdelen kunnen uitvoeren. De service-techniekers moeten dus niet nodeloos omrijden om materialen en onderdelen op te pikken. Hierdoor winnen ze dus niet alleen tijd op de baan, elke service-opdracht is ook volledig voorbereid en kan dus efficiënt uitgevoerd worden.

Zuinige servicewagens

Dit systeem zorgt ook voor een efficiënt stockbeheer zowel in het YALE Belgium magazijn als in de servicewagens. Omdat de servicewagens niet vol materiaal moeten gepropt worden, kon YALE Belgium overstappen op kleinere, zuinigere servicewagens. Dit leidde tot een handigere en meer comfortabele mobiliteit voor de technieker en een betere ecologische voetafdruk. Een win-win dus voor zowel YALE Belgium als de klant.

Nachtelijke leveringen rev MDM_beeld 400px

European Parts Operation in Nijmegen

Het European Parts Operation (EPO) magazijn van YALE bevat ruim 50.000 verschillende originele YALE reserveonderdelen en is volledig geautomatiseerd. Vanuit dit centraal magazijn worden alle Europese distributeurs bediend.

De service-techniekers van YALE® bestellen hun materiaal en onderdelen rechtstreeks in het YALE-bestelsysteem. Door de naadloze integratie van logistieke en ERP-softwareoplossingen wordt een order, dat voor 16u30 wordt geplaatst, nog dezelfde nacht verwerkt en verzonden. De goederen arriveren dus tijdig in de servicewagen van de YALE® service-techniekers.

Ook bij klanten die zelf voor onderhoud en reparatie instaan, kan deze nachtlevering van YALE onderdelen opgezet worden. Zij genieten dus van dezelfde snelle en nauwgezette leveringen als de YALE techniekers.